Nye faciliteter på vej

5. juli 2020 Slået fra Af Jan Christensen
Foto af bådehus under opførelse (til højre), Sept. 2020

Henover sommeren 2020 etablerer Ringsted Kajakklub nye faciliteter ved Haraldsted sø. Byggeriet står færdigt senest i oktober måned 2020 og består af et bådehus til kajakker, SUP og andet udstyr. Bådehuset vil dog kun kunne rumme en del af klubbens udstyr, og der er derfor ønske om yderligere udvidelser allerede i 2021.

Her kan du læse mere om faciliteterne i området:

Lige ved siden af Ringsted Kajakklub finder du nye offentlige toiletter. Desuden rummer bygningen faciliteter til skoleundervisning ved søen.

Bag Ringsted Kajakklub finder du et udsigtstårn med kig til både Haraldsted Lillesø og Haraldsted Langesø. Desuden finder du et undervisnings- og mødelokale etableret af Ringsted Kommune.
Ringsted Kajakklubs nye bådehusfaciliteter under opførelse, juni 2020. Bygningen træbeklædes og vil fremstå som de øvrige bygninger i området.
Foran Ringsted Kajakklubs faciliteter er der offentlige borde bænkesæt med flot udsigt til Haraldsted sø.

Ringsted Kajakklub blev etableret tilbage i 2012, hvor klubbens udstyr blev kørt frem og tilbage på trailere ca. 20 km. i alt pr. træningsaften. I 2019 lykkedes det imidlertid klubben at få et areal stillet til rådighed af Ringsted Kommune til nye faste faciliteter ved Haraldsted sø.

Herunder kan du se fotos fra klubbens tidlige år:

Instruktion ved Haraldsted Lillesø sæson 2013.
Instruktion for voksne, sæson 2014
Standerhesning, sæson 2014
Instruktion for DGI og ZBC 2015, Haraldsted Lillesø
Instruktion 2015, Haraldsted Lillesø
DM ergometer 2016, Villas Hartvig
Besøg i Maribo Kajakklub 2016 med instruktion af OL-sølvvinder Emma Aastrand Jørgensen.
DM sprint i Holstebro 2016, DM bronze i toerkajak til Villas Hartvig
Styrketræning i eget fitnessrum på Valdemarskole, 2016