Ringsted Kajakklub er med i kommunens Idræts- og Fritidspolitik

8. november 2012 Slået fra Af Jan Christensen

Ringsted Kajakklub var med da 100 foreningsledere d. 7. nov. 2012 var inviteret til til foreningslederaften i Nordrup, hvor kommunens nye idrætpolitik blev præsenteret.

I den nye Idræts- og Fritidspolitik ønsker Ringsted Kommune, borgere og foreninger især at:

• Synliggøre foreningslivet og aktiviteterne i disse.
  • Sikre et godt og bredt udvalg af idræts- og fritidsfaciliteter – hvor der er plads til alle.
  • Styrke samarbejde med foreningerne – og give frivillige og foreningslivet en mere aktiv plads i opgaver og projekter hos kommune, handelsliv og erhvervsliv.
  • Nytænke brugen af faciliteter inde og ude.

Hele politikken kan læses her

På mødet præsenterede Kultur- og Trivselsudvalget også 3 kommende breddeidrætprojekter i Ringsted, herunder Ringsted Kajakklubs projekt IdrætsPorten, der er et projekt, der henvender sig til overvægtige børn og unge også kaldet “generation XL”. Projektet starter i begyndelsen af 2013.

Læs om projektet her.