Foredragsaften med Grønlandstema onsdag d. 4. december 2013

25. november 2013 Slået fra Af Jan Christensen

image_2-L15a_75Ringsted Kajakklub inviterer til åben klubaften for alle interesserede onsdag d. 4/12 2013 i Ringsted Kajakklubs lokaler.

Her fortæller Søren Ingo Jensen om den rigtige grønlandske kajak, og om hvordan man bygger en kajak selv.

Søren har boet i Grønland og har bygget egen grønlandskajak herhjemme.

Søren vil også fortælle lidt om livet på verdens største ø og vise billeder derfra.

Alle interesserede er meget velkomne – også ikke medlemmer.

Dagens program:

Kl. 18.30 Velkomst og kort introduktion til Ringsted Kajakklub.

Kl. 18.35 Herefter introduktion til den grønlandske kajak.

Kl. 19.00-19.30 Et kort foredrag med lidt billeder med udgangspunkt i , hvorfor jeg har valgt mig en grønlandsk kajak.

Lidt tanker omkring Grønland i fremtiden og ikke mindst efterskoleformen i Grønland og den storslåede natur. v/ Søren Ingo Jensen

Kl. 19.30 Anne-Birte Hansen fortæller til sidst lidt om grønlandske smykker/kajaksmykker og inviterer til Kaffemik og Grønlandskage m.v.

Både voksne, forældre og ungdomsroere kan deltage i arrangementet. Vel mødt!

Kajak klar til første færd

Sørens egen grønlandske kajak klar til prøvetur på Haraldsted Lillesø.

Tid og sted for denne klubaften: Valdemarskolen, Skolegade 9, 4100 Ringsted. Portbygningen, indgang E på 2. sal.

Tilmelding skal ske på e-mail til: ringstedkajakklub@live.dk

Arrangementet er gratis men kræver tilmelding.