EPP 2 kajakkursus for voksne begyndere

8. august 2013 Slået fra Af Jan Christensen

13Kort over haraldsted sø

Så er vi klar med endnu et begynderkursus i kajak for voksne! Ringsted Kajakklub holder et EPP2-kursus i turkajak for voksne således:

Tirsdag d. 3. september 2013 kl. 18 – 21 på Valdemarskolen, Skolegade. Mødested: Portbygningen  Opgang E, 2. sal (teorikursus i tur- og havkajak).

Lørdag d. 7. september kl. 10 – 16 på Haraldsted Lillesø v/ badestranden, Holbækvej. EPP2-øvelser i turkajak på vandet. Der er ikke havkajak instruktion på dette kursus.

Kurset koster i alt kun 500 kr. og er inkl. medlemsskab af Ringsted Kajakklub frem til 31/12 2013.

På kurset lærer du bl.a om.:

• Roteknik, styring og manøvrering. Du prøver også en romaskine til lands.
  • Ind og udstigning under forskellige forhold (bro/strand/kyst)
  • Sikkerhed og redningseknikker (alene og med makker)
  • Kajaktyper og udstyr (pagaj, sikkerhedudstyr etc.)
  • Regler for færdsel i naturen
  • Sikkerhedsregler m.v.

Tilmelding sker her

Der er 10 pladser på kurset, der udbydes efter først til mølle princippet. EPP står for European Paddle Pass og er en europæisk uddannelsesstandard indenfor kajaksporten.

Klubbens konto til kursusbetaling i Danske Bank er:

Reg.nr. 1551 Konto nr. : 11134394

Beløbet skal indbetales senest d. 2. sept. 2013.

Vi glæder os til at se dig!