Kursus: Kom godt igang med Stand Up Paddling på Haraldsted sø d. 11/6 og 13/6 2023

20. maj 2023 Slået fra Af Jan Christensen

Vil du lære eller blive bedre til Stand Up Paddling? Så har Ringsted Kajakklub et rigtig godt tilbud til dig med vores næste SUP-kursus. Du kan tilmelde dig på linket her

Har du prøvet et oppusteligt SUP board, og vil du gerne ro hurtigere, have styr på teknikken og sikkerheden ? Eller vil du bare igang og prøve forskellige typer boards: allround boards, touring boards eller racing boards? Eller måske finde dig nogle romakkere og deltage i fælles ture ? Ja, så er dette kursus noget for dig.

Kursusindhold:

• Valg af rigtigt udstyr
  • Styreteknik, balance og færdigheder på vandet
  • Sikkerhedsøvelser
  • Sejladsregler og sikker padling på Haraldsted sø
  • Sikkerhed og padling på kysten

Vi afholder dette kursus i to dele på Haraldsted sø med del 1 søndag d. 11/6 2023 kl. 12-15 og del 2 tirsdag d. 13/6 kl. 18-20. Alt nødvendigt udstyr stilles til rådighed, dog ikke våddragt.

Du skal selv medbringe: Masser af sportstøj/træningstøj  håndklæde og skiftetøj samt egen forplejning (gerne energibarer) og drikkelse. Vi sørger for lidt frugt i pauserne. Medbring meget gerne en våddragt, hvis du allerede har en, ellers lærer du på kurset om det rette udstyr, som du evt. kan investere i. Du skal begge kursusdage regne med at skulle i vandet flere gange til nogle af øvelserne. Hvis du bruger briller, så er en brillesnor også nødvendig. Du kan købe en brillesnor på kurset for 20 kr.

Efter vores SUP-kursus er du medlem af Ringsted Kajakklub resten af sæsonen og kan deltage i alle vores aktiviteter og også blive uddannet til at ro alene (frigivet), hvis du ønsker dette.

Antal kursuspladser: 8 stk. Tilmelding senest 4 dage før. Pris: 1.500 kr.

Betaling er muligt via Mobile Pay eller bankoverførsel. Klubbens konto: Reg. nr. 1551. Kontonummer: 11134394 (Danske Bank) kan benyttes. Der kan også betales med Mobile Pay til Mobile Pay Box ID nr.: 7110HC. Mærk betalingen “SUP-kursus + Tilmelders navn.”

Inkluderet:

Kursus og årsmedlemskab. Deltagelse i klubroning (ca. 2 gange ugentligt frem til oktober) og øvrige arrangementer i hele vinterperioden. Du kan gå til frigivelsesprøve i 2023-sæsonen, når du har fået rutine i alle sikkerhedsøvelser. Herefter kan du så benytte klubbens udstyr også uden for almindelige fælles rotider.

Vi glæder os til at se dig!