Ringsted kommune bevilger 90.000 kr. til Ringsted Kajakklub

3. december 2012 Slået fra Af Jan Christensen

DSC_0322 (2)Ringsted kommune og Folkeoplysningsrådet har netop bevilget 90.000 kr. til Ringsted Kajakklub til projekt IdrætsPorten.

IdrætsPorten er et nyt tilbud målrettet overvægtige børn og unge (generation XL) samt idrætsinaktive børn i Ringsted Kommune.

Projekt IdrætsPorten henvender sig til:

• Børn og unge der ønsker et vægttab (generation XL)
  • Børn og unge med særlige behov som anvises af kommunens idrætskonsulent
  • Idrætsinaktive børn og unge

Ringsted Kajakklub har netop fået et 90 kvm. stort træningslokale til rådighed  på 2. sal i Portbygningen på Valdemarskolen.

Træningslokalet indrettes som træningsbase med træningsudstyr. Desuden benyttes skolens gymnastiksal til aktiviteterne.

Følgende udstyr anskaffes bl.a. nu til træningsrummet, som klubbens medlemmer iøvrigt selv har istandsat:

• To kajakromaskiner
  • Cirkeltræningsudstyr (måtter, diverse bolde, overtræksveste, vippebrædder m.v.)
  • Vægttræningsudstyr (bænke, redskaber og vægte)
  • Cross-trainer m.v.
Følg med på hjemmesiden, hvor aktiviteterne og starttidspunkt præsenteres om kort tid !