Begynderkursus i tur- og havkajak 6. august 2023

1. juli 2023 Slået fra Af Jan Christensen

Så er Ringsted Kajakklub klar med næste kursus for begyndere, der gerne vil lære at ro havkajak eller turkajak.

Tilmelding sker her

Ringsted Kajakklub (RIKA) afholder  begynderkurser i tur- og havkajak for alle mellem 16-70+ år. Kurserne afvikles på IPP 2-niveau. Du kan vælge en bådtype eller begge bådtyper på kurset.

På vores kursus lærer du alle de grundlæggende færdigheder til kajakroningen.

Næste kursus afholdes således:

Søndag d. 6. august  2023 kl. 10-16 + en efterfølgende klubaften.

Du lærer bl.a.:

• Ind- og udstigning
  • Sikkerhed, selvredning og makkerredninger
  • Forskellige ro- og redningsteknikker
  • Gennemgang af udstyr og beklædning
  • Regler for sejlads på Haraldsted sø

Kajak, pagaj og svømmevest stilles til rådighed.

Du skal selv medbringe: Tøj/træningstøj  håndklæde og skiftetøj samt egen forplejning (mad og drikke). Hvis du bruger briller, så er en brillesnor nødvendig. Du kan købe en brillesnor på kurset for 20 kr.

Efter vores kajakskole er du medlem af Ringsted Kajakklub resten af sæsonen og kan deltage i alle vores aktiviteter og også blive uddannet til at ro alene (frigivet), hvis du ønsker dette.

Frigivelse kræver, at du består selvredning, makkerredning og når 50 roede kilometer efter kurset. Klubben har et stort udvalg af tur-og havkajakker i forskellige sværhedsgrader, du kan benytte.

Hvis du ønsker et officielt IPP bevis, skal du selv tilmelde dig et kursus f.eks. via Dansk Kano og Kajak Forbund.

Bemærk at et kursus eller dokumentation af tilsvarende færdigheder er en forudsætning for medlemskab af klubben.

Forudsætninger

Du må ikke lide af sygdomme (f. eks. epilepsi), hvor du kan risikere at besvime Deltagelse i kurserne sker på eget ansvar Du skal kunne svømme mindst 600 meter, hvilket du bekræfter ved din tilmelding.

Vi glæder os til at se dig!

Kurset ínkl. medlemskab (august til december 2023) koster 1.100 kr. Betaling ved tilmelding.

Klubbens konto: Reg. nr. 1551. Kontonummer: 11134394 (Danske Bank)

eller betal via Mobile Pay Box ID nr.: 7110HC

Du skal skrive “Kajakkursus” og “dit navn” ind i  betalingens tekstfelt.

Instruktører: Jan, Caroline m.fl.